tisdag 26 februari 2013

Att inte ha tid

Jag skyller ofta på att jag inte har tid när jag missar mina träningspass. Jag kan ju faktiskt ta mig den tid som behövs för träning lika väl som jag tar mig tiden att se på tv 1h på kvällen men jag prioriterar  helt fel idagsläget. jag är medveten om det & jag ska förändra det.

Idag har jag suttit hemma & pluggat inför en tenta i slutet av veckan. Jag vaknade tidigt men beslöt mig för att ta det lugnt hemma istället för att gå till gymmet som jag brukar på morgonen. Detta mest för att jag snabbt skulle kunna komma igång med att läsa så att jag inte skulle börja göra allt möjlig annat.

Nu är kl 16.00 & timmarna däremellan har knappast bestått av konstant pluggande, jag har lagat mat, sett på tv osv.

Nej nu får jag skärpa mig, imorgon går spårvagnen redan kl 06.30 så jag skippar gymmet  & tar en vilodag men då hoppas jag att jag kommer iväg till gymmet ikväll...

Nu ska jag plugga så får vi se hur kvällen kommer se ut. Hur planerar ni er träning? Jag måste blir bättre på att planera både träning & kost, en riktig utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar